Emne: Hund / 12. maj. 2017
Ferien nærmer sig, og hvad skal man gøre af sin hund imens?Enten vælger man at sætte den i pasning i en hundepension eller hos familie/venner, eller også tager man sin hund med på ferie...
Emne: Hund / 28. mar. 2017
Borreliose - det er sidst på vinteren, din hund skal vaccineres!Skovflåten har længe været et problem for både os mennesker og vores hunde, idet den kan overføre forskellige sygdomme. Den mest almindelige sygdom er Borreliose - en bakteriel infektion der overføres, når flåten suger blod. Studier viser, at op imod 55 pct. af alle flåter er bærere af Borrelia-bakterien, og at omkring 15-20 pct. af de danske hunde har været i kontakt med denne bakterie.
Emne: Hund / 17. jul. 2014
Varme danske somre kan føre til kraftig opblomstring af den giftige blågrønne alge (Nodularia).Problemet opstår især i forbindelse med regnfulde perioder efterfulgt af perioder med varmt og stille vejr, hvor algerne kan blomstre kraftigt op og drive langt omkring med strømmen. Faktisk kan vandets indhold af alger skifte fra time til time afhængig af vind- og strømforhold. Algerne kan producere flere forskellige typer giftstoffer, som ved indtagelse i bedste fald kan fremkalde diarré og opkastning og i værste fald kan føre til leversvigt, indre blødninger og død.
Emne: Hund / 22. jun. 2014
Folketinget har vedtaget en ændring til den eksisterende hundelov, der blandt andet forbyder nedskydning af strejfende hunde samt indeholder ændringer af den såkaldte skambidningsparagraf, idet der fremover skal en hundesagkyndigs vurdering med i bedømmelsen af sager om skambidning. Den nye Hundelov træder i kraft d.1.juli 2014. Du kan læse mere om den nye Hundelov her
Emne: Hund / 18. maj. 2014
Følg kampagnen: "Er du klar til hund?".Bag kampagnen står Fødevarestyrelsen, Den Danske Dyrlægeforening, Dyrenes Beskyttelse og Dansk Kennel Klub, og den er ment som en tankevækkende påmindelse til nye hundeejere om, hvor vigtigt det er, at man gør sig klart, hvad det kræver at have en hund samt, at man bør sætte sig grundigt ind i, hvilke særlige behov dén race, man har tænkt sig at købe, egentlig har.Herved kunne mange unødvendige og ulyksalige aflivninger undgås.